Witam, chciałbym poruszyć problem, który występuje w pojazdach Peugeot 307. Problem polega na tym, że w skutkach nie działa prawidłowo klimatyzacja. Zwykle objaw przez klienta przedstawiany jest tak że klimatyzacja nie działa, lub że klimatyzacja się raz włącza i raz wyłącza. Bardziej spostrzegawczy klient powie, że klimatyzacja działa przy jeździe z dużą prędkością, a gdy samochód stoi w miejscu, to zaczynają się problemy z klimatyzacją.
Problem dotyczy działania wentylatora klimatyzacji. Opisuję pojazd Peugeot 307 z silnikiem 2.0 HDI z roku 2001. Sterownik silnika to Siemens. Klimatyzacja manualna z liniowym czujnikiem ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji. Czujnik liniowy ciśnienia klimatyzacji, podaje sygnał od 0-5V do sterownika klimatyzacji, w zależności od ciśnienia w układzie klimatyzacji.
Występują zwykle dwa problemy z wentylatorem klimatyzacji. Pierwszy jest prosty do zdiagnozowania. Problem dotyczy braku pierwszego biegu wentylatora. Brak pierwszego biegu wentylatora powoduje słabsze działanie klimatyzacji, a co najważniejsze powoduje mocne nadwyrężenie sprężarki i całego układu klimatyzacji. W przypadku braku pierwszego biegu, może dojść nawet do zatarcia sprężarki. Pierwszy bieg wentylatora jest cichy i powinien załączyć się do 15 sekund od włączenia klimatyzacji. Jeżeli poczekamy więcej jak 30 sekund i załączy się drugi bieg wentylatora bez uprzedniego załączenia pierwszego biegu, to jesteśmy pewni, że nie działa pierwszy bieg. Włączenie drugiego biegu powoduje duży hałas wentylatora. W celu naprawy pierwszego biegu wentylatora zwykle wystarczy wymiana bezpiecznika termicznego. Bezpiecznik termiczny znajduje się przy rezystorze oporowym. Rezystor oporowy umieszczony jest w obudowie wentylatora chłodnicy, w górnej części. W celu wymontowania rezystora, należy odkręcić przednią dolną osłonę pod silnikiem. Należy zaopatrzyć się w bezpieczniki termiczne 10A około 200 stopni Celsjusza. Należy mieć kilka bezpieczników, ponieważ nie trudno jest spalić bezpiecznik podczas lutowania. Po zdjęciu metalowej kratki opornicy, należy bezpiecznik termiczny. Trzeba zostawić trochę nóżek od starego bezpiecznika termicznego, gdyż przylutowanie nowego bezpośrednio do blaszki, bez mocnej lutownicy jest wręcz niemożliwe. Stare nóżki należy oskrobać do czystej miedzi przed lutowaniem. Po przylutowaniu bezpiecznika termicznego można już zamontować całą opornicę. Pierwszy bieg wentylatora naprawiony.
W pojeździe wyżej wymienionym występuje także częsta usterka, która powoduje zupełny zanik pierwszego i drugiego biegu. Problem najczęściej występuje w samochodach, która mają przekaźniki w obudowie wentylatora chłodnicy. Przekaźniki są zakryte pod dużą plastikową obudową. Problemem jest zwykle wtyka zasilająca wentylatory. Wtyka jest umieszczona w prawym dolnym rogu obudowy chłodnicy, stojąc na przeciw samochodu. Wtyczka z dwoma grubymi przewodami. Wtyczki są nieszczelne hermetycznie, dlatego ulegają zgniciu. Naprawa polega na zrobieniu nowego połączenia. Zasilanie do wtyczki pochodzi od skrzynki BSI. Zasilanie pojawia się po uruchomieniu samochodu. Uszkodzenie głównej wtyczki zasilającej wentylatory, może się objawiać poprzez zapamiętanie błędu w sterowniku silnika: P0483.
Życzę miłej pracy z Peugotami,
Pozdrawiam
Karol
Problem dotyczy działania wentylatora klimatyzacji. Opisuję pojazd Peugeot 307 z silnikiem 2.0 HDI z roku 2001. Sterownik silnika to Siemens. Klimatyzacja manualna z liniowym czujnikiem ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji. Czujnik liniowy ciśnienia klimatyzacji, podaje sygnał od 0-5V do sterownika klimatyzacji, w zależności od ciśnienia w układzie klimatyzacji.
Występują zwykle dwa problemy z wentylatorem klimatyzacji. Pierwszy jest prosty do zdiagnozowania. Problem dotyczy braku pierwszego biegu wentylatora. Brak pierwszego biegu wentylatora powoduje słabsze działanie klimatyzacji, a co najważniejsze powoduje mocne nadwyrężenie sprężarki i całego układu klimatyzacji. W przypadku braku pierwszego biegu, może dojść nawet do zatarcia sprężarki. Pierwszy bieg wentylatora jest cichy i powinien załączyć się do 15 sekund od włączenia klimatyzacji. Jeżeli poczekamy więcej jak 30 sekund i załączy się drugi bieg wentylatora bez uprzedniego załączenia pierwszego biegu, to jesteśmy pewni, że nie działa pierwszy bieg. Włączenie drugiego biegu powoduje duży hałas wentylatora. W celu naprawy pierwszego biegu wentylatora zwykle wystarczy wymiana bezpiecznika termicznego. Bezpiecznik termiczny znajduje się przy rezystorze oporowym. Rezystor oporowy umieszczony jest w obudowie wentylatora chłodnicy, w górnej części. W celu wymontowania rezystora, należy odkręcić przednią dolną osłonę pod silnikiem. Należy zaopatrzyć się w bezpieczniki termiczne 10A około 200 stopni Celsjusza. Należy mieć kilka bezpieczników, ponieważ nie trudno jest spalić bezpiecznik podczas lutowania. Po zdjęciu metalowej kratki opornicy, należy bezpiecznik termiczny. Trzeba zostawić trochę nóżek od starego bezpiecznika termicznego, gdyż przylutowanie nowego bezpośrednio do blaszki, bez mocnej lutownicy jest wręcz niemożliwe. Stare nóżki należy oskrobać do czystej miedzi przed lutowaniem. Po przylutowaniu bezpiecznika termicznego można już zamontować całą opornicę. Pierwszy bieg wentylatora naprawiony.
W pojeździe wyżej wymienionym występuje także częsta usterka, która powoduje zupełny zanik pierwszego i drugiego biegu. Problem najczęściej występuje w samochodach, która mają przekaźniki w obudowie wentylatora chłodnicy. Przekaźniki są zakryte pod dużą plastikową obudową. Problemem jest zwykle wtyka zasilająca wentylatory. Wtyka jest umieszczona w prawym dolnym rogu obudowy chłodnicy, stojąc na przeciw samochodu. Wtyczka z dwoma grubymi przewodami. Wtyczki są nieszczelne hermetycznie, dlatego ulegają zgniciu. Naprawa polega na zrobieniu nowego połączenia. Zasilanie do wtyczki pochodzi od skrzynki BSI. Zasilanie pojawia się po uruchomieniu samochodu. Uszkodzenie głównej wtyczki zasilającej wentylatory, może się objawiać poprzez zapamiętanie błędu w sterowniku silnika: P0483.
Życzę miłej pracy z Peugotami,
Pozdrawiam
Karol
Wielkie dzięki, bo właśnie walczę z klima. Kiedyś miałem ten pierwszy przypadek i wymieniłem opornice, ale teraz to nie pomaga, a wentylator wogóle nie działa czyli wtyczka.
OdpowiedzUsuńU mnie w Peugeocie był niestety nieszczelny układ i czynnik w bardzo szybkim tempie uciekał, przez co niestety klimatyzacja nie chłodziła tak jak powinna. Jednak większy problem zawsze miałem z tylną belką która mimo regeneracji w dobrym warsztacie(klik) ulegała ciągłej awarii. To najwieksza wada tych samochodów niestety.
OdpowiedzUsuńMoim ulubionym autem do jazdy był jak do tej pory Peugeot 206. Jedynym minusem była regeneracja belki peugeot, która niestety dosyć często ulegała awarii, ale można ją zawsze naprawić lub zregenerować. Sam 206 służył mi przez lata i wszystko (oprócz tylnej belki) działało bez zarzutów
OdpowiedzUsuńDo naprawy klimatyzacji w domu wezwałem specjalistę z ICE klima i nie żałuję.
OdpowiedzUsuńSprawna klimatyzacja powinna skutecznie usuwać zanieczyszczone powietrze i doprowadzać odpowiednią ilość świeżego. Dlatego ja postawiłem na specjalistów z ICE klima i z czystym sumieniem mogę polecić.
OdpowiedzUsuńidź im teraz jeszcze laskę zrób...
Usuńfajny wpis
OdpowiedzUsuńW moim aucie niedawno wymieniałem kompresor klimatyzacji, bo po lecie całkiem padł. Znalazłem w sieci fajne kompresory delphi w rozsądnych cenach i jeden z nich zamontowałem u mnie w klimatyzacji. Wszystko działa bez zarzutów :D
OdpowiedzUsuńFajny wpis!
OdpowiedzUsuńCiekawy artykuł
OdpowiedzUsuńPrzydatny post
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis. Sporo pomocnych wiadomości można znaleźć na Twoim blogu.
OdpowiedzUsuńSuper wpis!
OdpowiedzUsuńBardzo dobry artykuł , pomocny :)
OdpowiedzUsuńJak coś potrzebujecie naprawić z elektroniki to polecam serwis Polkoks z Dąbrowy Górniczej. Tanio szybko i z gwarancją jak za nowe.
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuńDziękuję za instruktaż. Klima działa. Przez 9 lat myślałem że Peugeot opatentował taką technologię, że troszkę działa i 10 minut nie działa. Teraz będę cieszyć się klimą normalnie działająca.
OdpowiedzUsuńŚwietny i bardzo wartościowy wpis. Podoba mi się.
OdpowiedzUsuńWpis zawiera bardzo ciekawe informacje
OdpowiedzUsuńPodoba mi się bardzo
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy wpis.
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńJeśli coś nam nie działa czy to w samochodzie osobowym czy w maszynie rolniczej lub budowlanej, to warto najpierw zorientować się co się zepsuło. Jeśli już jesteśmy pewni na 100% co uległo awarii to wtedy na własną rękę kupujemy części i jedziemy do mechanika. Nie warto liczyć na mechaników jeśli chodzi o zakup części.
OdpowiedzUsuńŚwietnie napisane
OdpowiedzUsuńBardzo interesujący wpis
OdpowiedzUsuńDzięki takim informacjom łatwiej jest poradzić sobie z problemem.
OdpowiedzUsuńSuper ciekawy wpis
OdpowiedzUsuńTo wiedza już dla zaawansowanych.
OdpowiedzUsuńU mnie występuje ten sam problem.
OdpowiedzUsuńBardzo interesujący wpis
OdpowiedzUsuńWpis zawiera bardzo ciekawe informacje
OdpowiedzUsuńNiezwykle pouczający jest ten wpis. Bardzo mi się podoba.
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńTego typu informacje są niezwykle potrzebne i wartościowe.
OdpowiedzUsuńCiekawe informacje
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo interesujący
OdpowiedzUsuńBardzo interesujący wpis
OdpowiedzUsuńDobrze jest to wszystko wiedzieć. Rewelacyjny wpis.
OdpowiedzUsuńWiele tutaj interesujących i ważnych informacji.
OdpowiedzUsuńPodoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńWartościowe informacje
OdpowiedzUsuńRewelacyjny jest ten wpis
OdpowiedzUsuńInteresujący wpis
OdpowiedzUsuńWiele można się dowiedzieć dzięki tak świetnym wpisom.
OdpowiedzUsuń